راه هايي براي دلبستگي بيشتر

۲۵۷ بازديد

در دوران نامزدي هستيد و فكر مي كنيد محبتي كه مي گويند بعد از ازدواج پديدار مي شود، هنوز به قدر كافي شكل نگرفته. دوست داريد به همسرتان نزديك تر شويد و خودتان را به او ثابت كنيد، مي خواهيد طوري در دل همسرتان و خانواده اش جا شويد كه همين اول كاري، جا پاي خود را محكم كنيد. اين مطلب را بخوانيد و با روش هايي براي دلبسته تر كردن همسرتان به خود آشنا شويد.

بشنويد و سرزنش نكنيد
نامزد شما بايد مطمئن شود كه درد دل كردن با شما هيچ خطري ندارد و هرچه بيشتر با شما گفتگو كند احساس نزديكي، دل سپردگي و تعهد بيشتري خواهد كرد.

به خاطر خودش دوستش بداريد
محبتتان را به او نشان دهيد و در اين بين، حواستان را جمع كنيد تا متوجه شود او را به خاطر خودش دوست داريد. نه پولش، نه صرفا چهره اش، نه موقعيت اجتماعي او يا هر چيز ديگري. درباره علايق وهمسريابي احساسات و چيزهايي كه از آنها بيزار است سوال كنيد. بگذاريد بداند براي خود او ارزش و اهميت قائل هستيد نه براي آنچه كه مي تواند ارايه دهد به اين ترتيب او احساس مي كند آدم خاصي است. اگر در موقعيت هاي سخت كنار او باشيد متوجه مي شود كه او را بخاطر خودش مي خواهيد، نه آرامش خودتان.
 
ابراز علاقه كنيد
سعي كنيد طبيعي رفتار كنيد و خودتان باشيد و علاقه تان را پنهان نكنيد. اگر همسر شما به سبكي از موسيقي علاقه دارد و از خوانندگاني نام مي برد كه تا بحال اسم آنها را نشيده ايد تظاهر نكنيد كه اين خوانندگان را مي شناسيد و به آنها علاقه داريد. بگذاريد او بداند هيچ شناختي از اين سبك موسيقي نداريد اگر خودتان هم به چيزي علاقه داريد بگوييد رفتارهاي طبيعي شما او را تشويق مي كند كه خودش باشد چرا كه او يك آدم خاص است و شما هم يك جور ديگر خاص هستيد. هرگز با دروغ گفتن خودتان را تحت فشار قرار ندهيد نتيجه اينكه شما هر كدام براي خودتان يك انسان منحصر به فرد هستيد.

حسادتش را برنيانگيزيد
از برانگيختن حس حسادت او براي جلب علاقه اش نسبت به خودتان استفاده نكنيد. مردها به دليل همان صفات مردانه اي كه دارند روي موضوع "وفاداري" و سايت همسريابي حساسيت زيادي نشان مي دهند. بيشتر مردان با وجود اينكه چيز ديگري مي گويند نسبت به جاذبه و ظاهر خود احساس نا امني مي كنند. اگر همسرتان بداند كه شما او را جذاب ترين مرد روي زمين مي دانيد و به او وفادار هستيد متعهد تر خواهد بود. در مقابل او با ديگران خوش و بش نكنيد حتي اگر خودش مي خواهد درباره مسائل عاطفي و خواستگاران قبلي تان حرفي نزنيد و با نقش بازي كردن و وادار كردن همسر آينده تان به تلاش براي بدست آوردن عشق شما او را شكنجه ندهيد.

به اندازه فداكاري كنيد
در دراز مدت بيش از حد خود گذشتگي نشان ندهيد. شايد لازم باشد در دوران نامزدي، نشان دهيد كه به قدر كافي با گذشت هستيد اما مراقب باشيد اين گذشت كردن، تبديل به رويه هميشگي نشود. در غير اين صورت، چند سال بعد خواهيد ديد كه از اين كه در زندگي مشترك به سهم و حق خود نرسيده ايد عصباني هستيد يا افسرده شده ايد يا عدالت در حق شما رعايت نشده است. مطيع محض بودن يك نفر و هميشه كوتاه آمدن به خاطر طرف مقابل، مي تواند خيلي زود به شما حس بازندگي بدهد.
 
تنش زا نباشيد
مردها هميشه هراس دارند كه رابطه همسرشان با مادرشان شكر آب شود. درست مثل زن ها كه نگران رابطه شوهرشان با پدر خود هستند. پس لازم است كه از ايجاد تنش جلوگيري كنيد. با خانواده همسرتان در نيفتيد و هميشه و در همه حال جانب احترام را نگه داريد. ممكن است اوايل نامزدي يا ازدواج، خانواده همسرتان شناخت كافي از شما نداشته باشند و حرف و حديث و سوء برداشت زياد اتفاق بيفتد. در همه اين موارد با بزرگواري و احترام رفتار كنيد و به جاي آنكه اجازه دهيد حق تان پايمال شود، در نهايت محبت و آرامش سعي كنيد موضوع را توضيح داده و اختلاف را حل كنيد.
منبع: باشگاه خبرنگاران (با تغيير و تلخيص)/تبيان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.